Bekymringsmelding

Er du bekymret for et barn eller en ungdom, bør du kontakte barnevernet. Barn og ungdom kan også selv ta kontakt med oss.

Her kan du som privatperson melde fra til barnevernet.

Her kan du som offentlig ansatt eller fagperson melde fra til barnevernet.

Er du selv barn/ungdom og har det vanskelig hjemme, eller er du bekymret for hvordan noen du kjenner har det hjemme? Du kan selv melde fra til barnevernet

Ønsker du å være anonym eller ikke har mulighet til å melde elektronisk, kan du laste ned skjema her:

Meld fra til barnevernet - skjema

Skjemaet sendes pr post til: Hattfjelldal kommune, Sosialavdelingen, O.T. Olsens vei 3A, 8692 Hattfjelldal

• Meldeplikt: Alle offentlig ansatte og en rekke private yrkesutøvere med profesjonsbestemt taushetsplikt, har plikt til å melde fra til barnevernet hvis de er alvorlig bekymret for et barn.

• Er meldeplikten ikke utløst, eller du er usikker på om meldeplikten er utløst, kan du kontakte barneverntjenesten for råd og veiledning om hvordan gå frem.

• Privatpersoner har ikke meldeplikt.

O.T.Olsens vei 3A
8692 Hattfjelldal

Indre Helgeland barnevernvakt

Åpent alle hverdager fra kl 15.30 - 08.00. Døgnåpent i helg og helligdager.

Telefon:

Barneverntjenesten