Opplever du å bli mishandlet i hjemmet? Døgnåpent krisesenter tlf 75 17 36 99

Menneske sitter med føttene trukket opp. Svart hvitt bilde. - Klikk for stort bildeVold i nære relasjoner er et stort samfunnsproblem. Mange synes det er vanskelig å fortelle at de blir mishandlet, fysisk eller psykisk.

Helgeland krisesenter, i Mosjøen, er et gratis døgnbasert tilbud som yter hjelp til fysisk/psykisk mishandlede og/eller voldtatte kvinner og menn i Vefsn, Grane, Hattfjelldal, Hemnes, Alstahaug, Leirfjord, Herøy og Dønna kommuner.

Helgeland krisesenter:

• kan kontaktes når behovet måtte være der. Det er ikke nødvendig å avtale på forhånd.
  • er tilgjengelig på telefon 75 17 36 99 og for direkte kontakt døgnet rundt.
  • har midlertidig botilbud for kvinner, menn og barn, samt oppfølging etterpå. Krisesenteret er innredet som et vanlig hjem med stue, kjøkken og egne soverom.
  • har taushetsplikt

Trenger du hjelp, ta kontakt med Helgeland krisesenter:

Telefon:  75 17 36 99 (hele døgnet)
Epost: mosjoen.krisesenter@vefsn.kommune.no

Hvordan er det å være barn på krisesenter

Mange som bor på krisesentre i Norge er barn. Emrik, kjent fra serien « Rabalder»  på NRK Super flytter inn på krisesenteret i Salten og gir oss et innblikk i hverdagen der.  Filmen passer for både barn, unge og voksne. Opplever du vold i nære relasjoner? Ta kontakt med Helgeland krisesenter på døgnåpen telefon 75 17 36 99.