Årets Friluftsskoler 2024 - påmelding åpner 07.03.24 klokka 10:00

Hemnes 3-7 klasse uke 27

Nesna 3-6 klasse uke 28

Granneset 5-7 klasse uke 31 og 32

Hattfjelldal: Mandag til Onsdag; Oppmøte mandag kl. 0900 ved idrettshallen, avslutning kl. 15 ved idrettshallen.

Torsdag til fredag Overnatting starter kl. 12 Torsdag og avsluttes kl. 12 fredag, sted får dere ved skolestart.

Påmelding åpner 07.03 på www.letsreg.com kl. 10

To unger og et bål - Klikk for stort bilde

I løpet av Friluftsskolen får deltakerne prøve en rekke friluftsaktiviteter som tilpasses stedet de blir arrangert og været vi får. Friluftsskolen gjennomføres ute slik at deltakerne må ha med klær og skotøy tilpasset været, de må også ha med seg matpakke og drikke hver dag.

På hver Friluftsskole er det overnatting 1 eller 3 døgn, det kommer an på hvordan friluftsskole du melder deg på. Junior ukene har ikke overnatting. På overnattingene ligger de i lavvo eller telt sammen med andre deltakere.

Vi lærer å lage bål, klyve ved, førstehjelp, lage mat på bål, lage leirplass, sporløs ferdes, allemannsretten, kart og kompass. Vi får mange nye venner på kryss av kommune og bygrenser, vi lærer oss mange nye morsomme og spennende aktiviteter.

Målet med en Friluftsskole er å ha det gøy, mestre nye ting og gjøre noe sammen med jevnaldre i løpet av sommerferien.

For påmelding: www.letsreg.com

Søkeord: polarsirkelen Friluftsskole