COBRA fikk årets Hattfjelldalspris

I forbindelse med Torgdagen i Hattfjelldal 3. oktober, ble Hattfjelldalsprisen utdelt til rockebandet Cobra, av ordfører Harald Lie.

Hattfjelldalsprisen skal gå til en person eller organisasjon som gjør noe ekstra for at det skal være godt å bo i Hattfjelldal. prisen kan gis til alle borgere, som på en spesiell måte har bidratt til et sosialt og pulserende miljø i kommunen. Det betyr at en person eller organisasjon som gjør noe ekstra for at det skal være godt å bo i Hattfjelldal, er aktuelle for prisen. Det være seg kulturelt, sosialt, arbeid med barn og unge, noen som har startet opp/ driver bedrift eller ganske enkelt gleder sambygdinger.

Cobra med dens besetning har vært sentrale aktører i musikkmiljøet i bygda siden oppstarten i begynnelsen av -90 tallet. Flere av dagens medlemmer har vært med i lokale band som hadde sitt virke allerede på 1970-tallet. Cobra har vært hovedaktør/arrangør i store kulturelle arrangement som f.eks. Herrerocken og Vinterrocken . De har vært svært dyktige til å involverere og engasjere ungdom i over tre tiår. Det har grodd godt i rocke-miljøet i Hattfjelldal takket være Cobra.

Dagens besetning består av Jørn-Tommy Konradsen, Roger Tustervatn, Glenn Tustervatn, Kåre Tustervatn og Jon Pedersen.

Hattfjelldal kommune gratulerer så mye!