Vi gratulerer Fjelltrimmen med Hattfjelldalsprisen 2022

Under Hattfjelldalsdagene ble Hattfjelldalsprisen utdelt av ordfører Harald Lie.

Årets kandidat er en verdig prisvinner og det var et enstemmig kommunestyre som var svært enige.

Ordføreren sa blant annet:

• Årets kandidat har jobbet i lengre tid med å tilrettelegge for store og små naturopplevelser
  • Årets kandidat har motivert stor og liten til å delta.
  • Årets kandidat bidrar til å styrke folkehelsa vår.
  • Årets kandidat er med på å styrke identiteten vår og bygge kunnskap.
  • Årets kandidat løfter frem kulturminner og kulturlandskap.
  • Årets kandidat synliggjør nytt terreng for mange innbyggere i Hattfjelldal.

Tusen takk for den store innsatsen og gratulerer så mye med prisen til «Fjelltrimmen» i Hattfjelldal!

I statuttene heter det at Hattfjelldalprisen kan gis til alle borgere, som på en spesiell måte har bidratt til et sosialt og pulserende miljø i kommunen. Det betyr at en person eller organisasjon som gjør noe ekstra for at det skal være godt å bo i Hattfjelldal, er aktuelle for prisen. Det være seg kulturelt, sosialt, arbeid med barn og unge, noen som har startet opp/driver bedrift eller ganske enkelt gleder sambygdinger.

Formannskapet utgjør nominasjonskomiteen, og juryen er kommunestyret. Premien er et diplom og «Hatten lysestake» med inskripsjon. Prisen utgjør i tillegg en pengepremie på 5000 kroner. Kandidater nomineres av bygdas befolkning hvert år, og i år var det flere aktuelle kandidater.